torsdag 3 januari 2013





























 


Hej och välkommen till YB-Hälsans hemsida!

Här vill jag presentera vad YB Hälsan kan erbjuda vad gäller:
  • Utbildning i Motiverande Samtal (MI) enligt Miller och Rollneck.
  • Diplomutbildning till tobaksavvänjare (Dipl. Tobaksavvänjning)

Du kan också läsa om min bakgrund och meriter, mina erfarenheter av
olika projekt vad gäller hälsofrågor samt hålla koll på kommande utbildningar.

 Nedan är lite av vad som sagts om mig och mina utbildningar.

"Först vill jag tacka dig för en mycket inspirerande dag i Varberg. Jag måste erkänna att jag var ganska skeptisk till det här med MI. Jag hade fått för mig att det var mesigt prat och "stryka med-hårs-snack." Du visade att MI handlar om någonting annat. Hur jag som person kan nå ännu längre med mina samtal och relationer. Stärkt av dig testade jag att göra reflektioner och sammanfattningar i ett samtal med en ganska strulig kille, när jag kom åter till skolan på fredagen. Det blev hur bra som helst. Nästan så jag satt i chock efteråt för den fantastiska öppenheten jag fick av honom. Jag märkte hur han reagerade positivt när jag återberättade det han sagt med egna ord och också kunde sätta ord på det han menade men inte sa. Det blev liksom lättare att komma vidare i samtalet när jag berättade hur jag uppfattade honom. Han slapp säga själv att han längtade efter sin pappa men andades ut när han hörde att jag förstod det. Så, än en gång stort TACK. Nu känner jag mig hungrig som en varg och vill lära mig mer. (Natalie Takvam, kurator Halmstad)

"Två mycket lärorika dagar."
"Fantastisk och underbar föreläsare, intressanta berättelser. Tiden flög iväg."
"Kommer definitivt att utveckla min MI-teknik."
"Kan nu lättare hjälpa patienter."


Snittvärden från utvärdering av MI-kurs (skala 1-10)
Ditt helhetsintryck av kursen: 9,4
Vad anser du om innehållet: 9,3
Upplevd nytta för ditt fortsatta arbete: 8,7
 

Titta gärna in på http://www.mi-utbildarna.se/ som jag tillhör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar